Dit zijn zaken die je vooral niet moet doen bij het schrijven van een professionele weblog:
- Een overkill aan berichten
Te veel is ook niet goed! Je kan berichten inplannen, maak daar gebruik van. Niks is zo irritant als door de bomen het bos niet meer kunnen zien.
- Te weinig berichten
Het is jouw taak als weblogger regelmatig berichten te plaatsen. Als je dit niet doet vergeten mensen jouw blog of wat er aan de hand was. Mocht je een tijd niks hebben geplaatst, plaats dan vooral geen ‘sorry dat ik weg was’ post. Men had waarschijnlijk niet eens door dat je ‘weg’ was en jij wijst ze er dan nog eens op.
- Je houdt je te spenderen tijd niet bij
Het managen van tijd bij het schrijven van een blog is erg belangrijk. Het lijkt niet nodig te zijn maar het maakt niet uit wat voor baan jij hebt, tijdmanagement is al-tijd nodig.
- Je weet niet wat SEO is
SEO, search engine operation, is super belangrijk bij goed bloggen. Misschien denk je: dat is toch grote onzin maar zeker bij het schrijven voor een bedrijf is het nodig om aan SEO te doen. Sommige mensen geven zelfs aan dat het geen zin heeft geweldige artikelen te plaatsen als je niks gaat doen aan promotie binnen zoekmachines. Elke post die jij publiceert zou iets van SEO moeten hebben, zelfs als het alleen een simpele keyword onderzoek is plus goede subtitels. Herinner jezelf eraan dat Google de grootste aanbieder van online verkeer is. Je kan heel veel verkeer naar je blog creëren als je hun spel meespeelt.
- Je weet zelf niet wat jouw meest populaire artikelen zijn
Het is zeer belangrijk om dit te weten, hoe ga je anders meer artikelen creëren die net zo populair worden? Een tip hierbij is het installeren van een plugin als WordPress Popular Posts, dit zal je al de informatie geven die je nodig hebt.
- Je hebt geen toekomstplannen voor jouw weblog
Sommige bloggers weten niet waar ze mee bezig zijn, voor wie ze willen blijven schrijven: dit is verkeerd! Je hebt een plan nodig anders zal succes een stuk moeilijker zijn.
- En als laatste: boos zijn
Kritiek is goed, te veel niet. Dit schrikt je lezer af en hij/zij zal niet meer terugkomen.